toppbilde

Kontaktinformasjon

Postadresse:
Unil AS
Pb 290 Skøyen
NO-0213 OSLO 

Besøksadresse:
Unil AS
Karenslyst Allé 12-14
0278 OSLO

Fakturaadresser:
E-post: 4911@INVOICECENTER.NET
Krav til faktura innsendt pr mail

Unil AS 7080000082421
c/o Fakturamottak
Postboks 4911
8608 Mo i Rana

Kundeservice

Telefon: 
24 11 35 55

Åpningstider:

Mandag-fredag: 09:00-15:00
Lørdag-søndag: Stengt

Vi holder stengt julaften, nyttårsaften og andre røde dager.

Ofte stilte spørsmål og svar

  • Er det dårligere kvalitet på First Price varer, når de er billigere enn andre merker?

    Vårt merke First Price er et lavpriskonsept som tilbyr deg et variert utvalg av dagligvareprodukter til en rimeligere pris. Dette er produkter som vi ofte selger i større forpakninger, og dette gir storskalafordeler. Det er en fast mal for utarbeidelse av design - noe som gjør det rimeligere per produkt. Produktene blir ofte kjøpt inn i store kvantum som gjør at prisen per enhet blir lavere. Noen av produktene har en enklere emballasjeløsning, men innholdet er fremdeles av god kvalitet.

    Totalen av dette gjør at vi kan selge produktene til en lavere pris til forbruker. First Price produktene våre er av god kvalitet og skal være å finne i alle NorgesGruppens butikker som et prisgunstig alternativ til merkevaren.

  • Hvordan kan jeg vite om en matvare inneholder allergener?

    Vi merker all emballasje med produktets ingredienser og allergener. Dersom produktet inneholder allergener, vil dette være merket i uthevet skrift blant ingrediensene. Vi merker ikke våre produkter med «glutenfritt» etc.

    Eksempel på ingrediensmerking fra emballasje, der dette produktet inneholder allergenet melk: vann, melk, risgryn (12 %), modifisert potetstivelse E1442, sukker, salt og vaniljesukker (aroma).

  • Selger dere genmodifiserte produkter (for eksempel mais)?

    Vi selger ikke genmodifisert produkter. Dette er heller ikke lov i henhold til norsk lovgivning.

  • Hvorfor oppgir dere ikke produsent på emballasjen?

    For at det ikke skal være noen tvil om at det er Unil som er ansvarlig for produktet, samt av hensyn til fortrolighet overfor leverandør/ produsent, oppgir vi ikke annen informasjon om produsent enn produksjonsland.

  • Hvorfor opplever jeg vanntap ved tining og tilberedning av fisk og kjøtt?

    Vekten vi oppgir på emballasjen er før tining og tilberedning av produktet. Vi tilsetter ikke andre ingredienser enn det vi deklarerer på emballasjen, men fisk og kjøtt inneholder naturlig en god andel vann.

    Det er flere faktorer som kan påvirke vanntap under tilberedning av kjøtt:

    • Kjøttstykket er ikke temperert før steking
    • Kjøttstykket blir ikke stekt slik at den får skorpe som minker vanntap ved videre tilberedning
    • Kjøttet stekes på for høy temperatur eller kokes for lenge
    • Tiningsmetode av kjøttet før tilberedning

     
    Ved frysing av kjøtt vil det naturlige vanninnholdet i cellene bli til solide iskrystaller. Skarpe iskrystaller vil presse nærliggende vev, og cellene vil sprekke som resultat av dette. Dette vannet siver ut ved tining.

    Vi anbefaler at en følger anvisning på emballasje for tining og tilberedning av frosne produkter. Dette for å minimere drypptapet.

Vis alle spørsmål og svar