
Sunnhet og folkehelse
Vi ønsker å gjøre det enklere for forbrukerne å ta sunnere valg i hverdagen. Derfor har vi som mål å redusere innholdet av sukker, salt og mettet fett i våre produkter, samtidig som vi utvikler flere nøkkelhullsmerkede alternativer.



Våre mål for klima og miljø støtter opp under følgende av FNs bærekraftsmål:
Langt unna målet. Vi selger mindre fisk og annen sjømat nå enn i 2020. Lansert flere nyheter med fisk de siste årene.
Langt unna målet. Kun brød/loff/rugbrød er med i tallgrunnlaget, ikke baguetter etc. Vi har liten portefølje her (har lansert grove First Price Sandwich-baguetter med 57 % grovhet, men de kommer ikke med her).
Mål oppnådd! Lansert 28 nyheter med nøkkelhull 2024.
Vi jobber jevnt og trutt med saltreduksjon og det er grunn til å tro at vi når målet i løpet av 2025. Flere konkrete prosjekter er gjennomført eller i gang.
Volumandel sukker er økende, og vi ligger ikke an til å nå målet.
Kommentar:
Vi er langt unna målet. Vi solgte mindre frukt og grønt i 2024 enn i 2020.