Fra 2021 til 2025 skal vi øke andelen nøkkelhullsmerkede produkter innen de varegruppene som kan tildeles merket til 34 %.
Status: Ved utgangen av første halvår 2024 hadde vi lansert 12 nyheter merket med Nøkkelhullet.
Sist oppdatert 17.10.24
Vi skal ha 1,18 % eller mindre som volumandel i relevante varegrupper. Det vil si tørrvarer (supper, sauser, krydder mm), ferdigmat, kiosk, kjøtt, fisk, meieri og bakevarer.
Status: Vi jobber jevnt og trutt med saltreduksjon og det ser ut til at vi kan nå målet med de tiltakene vi har satt opp. Flere konkrete prosjekt i handlingsplanen som er i gangsatt.
Sist oppdatert 17.10.24
Vi skal ha ,67 % eller mindre som volumandel i relevante varegrupper. Det vil si tørrvarer (kjeks, pålegg, bakevarer mm), kiosk, drikke, meieri og desserter.
Status: Lansert 3 nyheter med sukkerfritt godteri. Seks konkrete tiltak på handlingsplanen 2024 som er under arbeid, bl.a. på reduksjon av sukker i First Price Crunchy Musli.
Sist oppdatert 17.10.24
Frukt og grønt skal vi ha en volumandel på 24,67 % eller høyere av alle solgte matvarer (unntatt drikke).
Status:
Sist oppdatert 17.10.24
Vi skal ha Grovt brød som gjennomsnittlig grovhetsgrad i ferske brød. Målet er at andelen skal være på 58,8 %.
Status: Kun brød/loff/rugbrød er med i tallgrunnlaget, ikke baguetter og lignende. Vi har liten portefølje her. At vi lanserte First Price grove sandwichbaguetter tidligere i 2024, påvirker dermed ikke denne statusen.
Sist oppdatert 17.10.24