Vi har mål om å faktisk implementere Nøkkelhullsmerket på flere av de varene som kan bære merket. Fra 2021 til 2025 skal vi øke vår totale omsetning av produkter merket med Nøkkelhullet til 35 %.
Status: Ved utgangen av 2022 hadde vi økt antall nøkkelhullsmerkede produkter til 383 produkter. Ni nye nøkkelhullsprodukter ble lansert i 2022.
Sist oppdatert 14.03.23
I 2015 gikk vi inn i Saltpartnerskapet med norske myndigheter. Vi forpliktet oss til å bidra i arbeidet med å redusere saltinntaket i den norske befolkningen. Alle nye produkter vi lanserer i markedet skal være i hht de definerte målene i Saltpartnerskapet, samtidig som vi skal redusere saltet i produkter som ikke er i hht saltmålene.
Status: Enkelte produkter som f.eks. salt chips og salte kjeks gjør at det er utfordrende å nå målet om at alle nye produkter skal være i hht Saltpartnerskapets saltmål.
Sist oppdatert 14.03.23
Innen 2025 skal vi redusere andelen tilsatt sukker i våre produkter.
Status: Vi har mål om 10 % reduksjon av sukker gjennom NorgesGruppens butikkasser. Ved utgangen av 2022 hadde vi omsatt like mye som de foregående årene.
Sist oppdatert 14.03.23
Vi skal øke salget av frukt og grønt gjennom NorgesGruppens kasser.
Status: Fra 2021 til 2025 skal vi øke omsetningen med 5 %.
Sist oppdatert 14.03.23
Vi skal øke omsetningen av grove korn.
Status: Fra 2021 til 2025 skal vi øke omsetningen av grove korn med 8 %. Dessverre går omsetningen av produkter med grove korn ned.
Sist oppdatert 14.03.23